onsdag 28. desember 2011

Jeg vant

I dag kom i hjem igjen etter juleferie på Tenefrie.
Vi har hatt det helt fantastisk! :)
Sol og varme i en uke, det er toppen av
lykke i denne mørketiden som er oppe i 
nord nå. jeg skal legge ut noen 
bilder etterhvert, må "lande" litt
først å komme seg i orden hjemme.
Vi har kost oss med alle julepakkene
nå i kveld, og vi fikk så mye fint :)

Jeg har vunnet en utfordring hos 
scrappekammeret #43- Rød. Premien denne
gangen var 7 stempler fra Kreativ hobby til
en verdi av 300 kr :) 

 Mitt bidrag til utfordringen var disse boksene.


Ønsker alle en fortsatt fin romjulstid :)

tirsdag 27. desember 2011

Tennbrikett boks nr 2

Tennbrikett boks dekorert med mønsterark
fra Riddersholm design, bølgepapp, blomster
og seam binding fra WOC, silkebånd fra Panduro, 
bokstaver fra sizzix alfabet og stempel tekst 
fra alfabetstempel fra Nille.





Og en pakkelapp med stempel fra Kort&Godt og
snøkrystaller fra ebay.

søndag 25. desember 2011

Dekor på kubbelys

Siden julaften nå er over kan jeg
legge ut bilder av disse lysene jeg har 
dekorert. Jeg har stemplet på serviett og festet 
på lys med varmepistol
Takk til Merethe for lånet av varmluftspistolen :)
Stempel tekst og bilde er fra Kort&Godt, blomster
fra WOC og paperloft, charms fra ebay,bølgepapp,
blonder og hyssing.










søndag 18. desember 2011

I LOVE IT!!!!!

Her i huset er det bursdag :) jeg fyller
31 år, og det må jo selvfølgelig feires med
kaffe, kaker og besøk. Min snille, vidunderlige
mann har gitt meg denne NYDELIG Guess vesken!
Har ønsket meg denne leeeeeeeeeeeenge, å nå er
den endelig min! Jeg er såååå fornøyd!



Og meg :)

Snart er det fiale i håndball VM, så vi krysser fingrene
for at Norge tar seieren med seg hjem!

lørdag 17. desember 2011

Gulrot kake

Her er oppskriften på gulrot kaken 
jeg har bakt i dag. Den er himmelsk god,
oppskriften har jeg fått av min snille tante :)
Har fått masse skryt av denne kaken så den er
virkelig verdt å bake :)


4 egg
4 dl sukker
4 dl hvetemel
1 dl matolje
3 ts kanel
1 ts vaniljesukker
1 ts salt
2 ts natron
ca 6 dl raspet gulrot
(jeg rasper med fin jernet, kaka blir
ekstra saftig da)

Visp sammen egg og sukker til eggedosis.
Bland i alt det tørre (sikt gjerne melet) og matoljen.
Bland inn raspet gulrot. 
Stekes på 175 grader i ca. 1 time. 
(til kaka slipper formen)
Avkjøles på rist, så ikke kaka slår seg rå. 

Glasur:

120 gram smør
2 pk naturell kremost
2 ts vaniljesukker
1 pk melis (jeg bruker ikke fullt hele pakken)
Del kaka i to og smør glaus i mellom og på toppen.
Pyntes etter ønske.
Så er det bare å NYTE! :)

fredag 16. desember 2011

Årets siste

Jeg har laget årets siste julekort.
Litt vemodig på en måte, for det 
så kos å lage julekort...
jeg laget en stor tag denne gangen med
mønsterark fra papirdesign og maja design.
Rammen er fra Nille som er malt med Ditress
crackle paint -picket fence-, svertet kantene
med Ditress stempel- Vintage photo-, bildet 
fra nettet malt med crackle accent, blomst og seam
binding fra WOC, perle pynt fra Kort&Godt, 
god jul tag fra Pion utklippsark, gull pynt 
fra et smykke, swirl fra Magnolia og glitterlim.

Melder meg på utfordringene hos
nordsalten-hobbyklubb #44 - Julekveld
scrappekammeret #43 - RØD





Nå skal jeg se resten av Idol finalen :)
Spennende å se hvem som vinner, de er jo såååå
flinke begge to. I morgen er det 50 års dag :)
Og søndag har jeg bursdag :) Så i morgen skal jeg
bake verdens beste gulrot kake :) Nammm...

torsdag 15. desember 2011

Min ønskeliste

Vi har vel alle noe vi ønsker
oss til jul. Jeg ønsker jo selvfølgelig
noe jeg også :) Dette er jo relativt
dyre ønsker, så tror nok ikke noe av dette
ligger under juletreet i år :)

 
NESPRESSO D120 CREAM ESPRESSO MASKIN
I utgangspunktet har vi ikke plass til noe mer på kjøkkenbenken,
men vi ryddet og flyttet litt på ting og da blir det plutselig
 plass en en fin fin kaffemaskin som denne :)
På hjemmesiden til expert koster denne 1.695,-, i
butikken koster den 2.495,- sist jeg sjekket.



Speilreflekskamera
Å ta bilder er jo utrolig gøy, og da
burde man ha et bra kamera :)
*ønske, ønske*
 


Victoria Chost stol fra Kartell
Denne stolen, eller helst 6 slike står HØYT
 min ønskeliste, men mannen i huset synes
ikke disse er spesielt fine...
Så da blir det med drømmen.
Fås kjøpt på villaeuropa.no til kr.3.700,-/2 stk.

Victoria Ghost stol / sett a 2 stk.

onsdag 14. desember 2011

Lyslenke del 2

Jeg stakk innom Nille etter jobb. Og der
fant jeg en lyslenke som går på batteri :)
*smiil* Den kostet ikke mer enn ca 30 kr.
De hadde en med stjerner og en med snøkrystaller,
jeg kjøpte den med snøkrystaller. Syns kanskje
at lyset er litt skarpt (Led lys?) Men det funker :)
Har hengt den over tavla på kjøkkenet.
 


 

Lyslenke

Man får mange gode idèer av å følge med
i blogglandia. Mitt neste prosjekt er å
bestille en lyslenke. Enten for å ha i et av
sinkhusene, i en lykt eller i en bolle med
annen pynt. Har lånt et bilde fra
bloggen til jannes kreative verden, her har
hun satt lyslenke i sinkhus :)
Så koselig! :) Me like!
Hvis det er flere som er på utkikk etter
lyslenke som er batteridrevet så fås de kjøpt
på disse nettbutikkene til en rimelig penge.


Men det får bli etter jul, for nå er det ikke
mange dager igjen til vi reiser :)

mandag 12. desember 2011

"snøkrystaller"

Her har jeg pyntet to hvite lys med
snøkrystaller kjøpt på Nille, de er festet
rundt lyset med sheer ribbon. Pakket 
inn i cellofan og pyntet med en
hjemmelaget tag. Stempel fra Kort&Godt,
crackle paint på kantene og snøkrystaller
fra ebay pyntet med glitterlim og halvperler.



fredag 9. desember 2011

Tennbriketter

På bestilling har jeg dekorert en
tennbrikett boks. Mottaker skal 
ha den på hytta så jeg dekorete den
litt rusikk, men mønsterark fra paperloft, 
bølgepakk som er svertet med litt distress - 
"walnut stain",hyssing, metall hjerte og et hjerte
i tre. Tekst fra alfabetstempel fra Nille og panduro.






tirsdag 6. desember 2011

Små gaveesker

Har laget den del på hobbyrommet
den siste tiden, men jeg legger ikke
ut bilder før etter jul da det er julegaver
jeg har laget og med fare for at mottaker
følger bloggen min så venter jeg med å legge 
ut disse. I kveld fikk jeg laget to små 
gaveesker, ble to enkle bokser, uten noe
særlig pynt. Har brukt nydelig juleark fra
papirdesign, pyntet med rød blonde, hamp hyssing
fra Nille, charm fra ebay og "god jul" 
forsegligs klistremerke fra bokbutikk.

Melder inn boksene på utfordringen hos
scrappekammeret #43- Fargen RØD





søndag 4. desember 2011

Dekorerte lys

Har prøvd meg på å dekorere lys 
med serviett, stempel og varmepistol...
resultatet ble kanskje ike helt perfekt,
men godt nok til å være første gangen :)
Jeg har brukt stempler fra Kort&Godt som motiv
pyntet med bølgepapp, osteklut, silkebånd, 
blomster, charm, crackle paint og blader.