fredag 9. august 2013

Sweet Girl

Hei kjære lesere :)
Et kjappt innlegg i flyttingen :) Vi har
overtatt huset og har flyttet over det meste, men
det gjenstår jo litt og vasking av leiligheten.

Et rosa kort laget til vårt tantebarn som fyller 2 år.
Når jeg så det motivet her hos Mo´s digital Pencil så
måtte jeg bare ha denne som motiv. Ligner nesten
litt på henne og så har de jo en katt også.
Det ble et criss cross kort denne gangen også.
Igjen har jeg brukt mønsterark fra Maja Design
- vintage spring - 



Tag fra Magnolia, tekst fra Kort&Godt, Frantagé, twine
seambinding og blomst fra Nille.




Tekst fra Tim Holtz. Motivet er fargelagt med
ProMarkers. Litt frantagé på motivet.


Tea label dies fra Magnolia, stickers fra Tim 
Holtz, twine og bånd fra WOC.


Snurregrener fra Kort&Godt




Sommerfugl dies fra Tim Holtz, stanset ut to ganger for
3D effekt. Halv perler fra WOC. Blonde dies fra
Magnolia festet på kanten.





Tag med skrivefelt. Dies fra Spellbinders.

Melder denne inn på utfordringene hos:

2 sisters challenge #155 - Anything goes
sentimental sundays #166 - Childs play
crazy challenge #151 - Anything goes
kreativ-scrapping #8 - Bursdag/Bingo
(søm, blomster, embossing)
hobbygarasjen #4 - Sommer
challenges 4 everybody #26 - Anything goes
ribbon girls August - Birthday
addicted-to-stamps-challenge #61 - Wonderful wings
totally gorjuss #195 - Anything goes with pearls
all sorts challenge #218 - Photo inspiration
(my card is sweet as candy)
Kort o Mania #90 - Bursdag
scrap a long #29 - bruk en tutorial + LINK
Card and scrap #59 - Alt er lov
card mania challenges #26 - Summer blooms
dream valley challenges #62 - Summer days
crafty ribbons challeng #56 - Anything goes with ribbon

Takk til alle dere som er innom bloggen min 
og til dere som legger igjen en kommentar, det 
setter jeg så utrolig stor pris på :)

Klem Rita

søndag 4. august 2013

DT- Kreativ Glede - A new baby

Hei og god søndags formiddag :)

Her er kortet jeg har laget til en venninne som 
har fått en liten gutt :) Fine mønsterark fra 
Maja design. 


Hjertetag og team label dies fra Magnolia.
Tekst fra Kort&Godt. Smukke charms fra ebay.


Blomster, blonde og seambinding fra WOC
Pyntebær fra Magnolia. Søm på alle panelene.



Billett fra Tim Holtz. Blomster fra Magnolia dies.


Magnolia stempel farget med ProMarkers i fargene:
Hud: Dusky Pink + Blush + Almond + Baby Pink (kinn)
Drakt og lue: Powder Blue + Ivory +Blender
Pute og vinger: Ivory + Blender
Glitter lim på vingene.

Stickers fra Tim Holtz festet på Tea Label dies
fra Magnolia. Spellbinders ramme,
denne fpr du kjøpt i Kreativ Gledes NETTBUTIKK.



Swirl fra Die Namics, denne får du kjøpt
hos Kreativ Gledes NETTBUTIKK.
Halv perler fra WOC.


Embosset med Frantage kjøpt hos


Tag med skrivefelt.


Baksiden pyntet med tekst fra NSS.

Melder denne inn på utfordringene hos:

live and love crafts #14 - warm or cool colors 
(cool colors)
totally gorjuss #195 - Anything goes with pearls
2 sisters challengeblog #155 - Anything goes
tildas town #64 - Add a tecnique (embossing)
hjerteboden #8 - BABY
simon says - Anything goes
scrap a long #29 - bruk en tutorial
(criss cross port - Link)
Card and scrap #59 - Alt er lov
card mania #26 - Summer blooms

Ønsker alle mine lesere en flott sømdag! :)
Ser ut som solen titter frem her nå, så nå skal
jeg nyte siste fridag før det er jobb igjen :)

Klem Rita





torsdag 1. august 2013

DT - ProMarker Norge #21

Hei :)

Da viser kalenderen 1.august og vi fortsetter med
sommerutfordringen "Alt er lov"hos
ProMarker Norge.

Klikk HER for å delta. Fristen er 25.august

Vi i DT er så heldig å fått sponset digi stempler.

Digi finner du HER - Eleanor Circus Clown


Kant dies med sommerfugler fra Tim Holtz.





Bokstaver og mønsterark fra Pion design.
Spellbinders ramme.


Litt glitterlim og crackle accents på motivet.


Blomst og seambinding fra WOC. Jeg har farget
seambindingen med ProMarkers "buttercup"

Farger:
Hud: Dusky pink + Blush + Almond
Hår: Caramel + Sandstone + Umber + Satin
Briller: Leaf Green
Ballonger: Soft Lime + Cool aqua + Pastel green
Bukse: Putty + Rose pink
Genser: Ivory + Butterbup (blomst: Amber)
Hatt: Amber + Saffron + Pastel green + Leaf green
Bånd: Soft lime
Nese: Poppy

Sponsor er Lacy Sunshine Stamps 


Melder denne inn på utfordringene hos:

card mania challenges #26 - Summer blooms
sentimental sundays #165 - Anything with wings
c is for challenge #3 - Fresh and bright
inky chicks #9 - Summer colors
challenges 4 everybody #25 - Anything goes

Nok en vakker sommerdag, nå skal jeg
 ut å nyte sommerværet :) 

Ha en fin torsdag :)

Klem Rita



mandag 29. juli 2013

DT - Kreativ Glede - "du er unik"

Min snille og søte svigersøster hadde bursdag mens vi
var på ferie, nå er gaven og kortet overlevert så da
 kan jeg legge ut  kortet jeg laget til henne.Vi
scrapper en del sammen og er begge veldig
glade i Magnolia stempler, så kortet hennes
måtte jo haTilda som motiv :) Og
selvfølgelig mønster ark fra Maja
design som jeg vet er en favoritt
hos min scrappeglade
svigersøster :)


Stempel tekst fra Kort&Godt.
Passer perfekt til henne, for hun er virkelig UNIK :)


Uttrekkbar tag fra Magnolia med tekst fra Kort&Godt.
Jeg elsker å bruke seambinding på kortene mine, jeg
kjøper disse hos WOC, så er de jo super enkle
å farge i ønsket farge med en ProMarker tusj
og litt vann :) Jeg orker ikke vente til den
tørker så jeg bruker en heatgun :)



Tilda er fargelagt med ProMarkers. For å få en
enda mørkere brunfarge på håret har jeg brukt
Svart + Umber + Tan (for å få litt lysere felt)
Perler rundt motivet fra WOC, glitter
lim p blomsten på motivet.


Blomster, blonde og pynteperler fra WOC.
Pyntestrå fra LLC. Blader fra
Magnolia dies.


Kant punch fra Martha Stewart, fås kjøpt
hos Kreativ Glede. Søm på alle
panelene.



Stempel tekst fra Vilda Stamps, fås kjøpt


Melder denne inn på utfordringene hos:

ribbongirls - #July - use lace
card mania challenges #26 - Summer blooms
dream valley challenges #62 - Summer days
magnolia down under challenges #207 - Camilla H choise -
 your favorite things (seambinding, Magnolia doohickeys, flowers)
crafty ribbons challenge #54 - Anything goes
rubys rainbow #59 - Layer it up
challenges 4 everybody #25 - Anything goes
anything goes challenge #97 - Anything goes
papirplaneten #4 - Glitter og/eller maling

Her blogges det fra verandaen, sola skinner
og jeg NYTER sommerværet!

Ha en flott mandag!

Klem Rita



torsdag 25. juli 2013

Mr. Fix it

Min yngste svigerbror fyller år, siden han 
snart er snekker så passet jo motivet 
fra Mo´s digital pencil bra.
Vanligvis så synes jeg at alle guttekortene
jeg lager blir i bruntoner, så sist jeg bestilte
 fra Bikuben så jeg etter mønsterark med litt
farge i. Så det ble orange og beig denne gangen.
Har brukt kartong fra Inkido, var en feil bestilling,
men likte faktisk denne Kraft kartongen,
den er mye kraftigere enn Bazzil Kraft kartong
og litt lysere i fargen.
Kortet er enkelt pyntet, men ble godt
fornøyd med kortet denne gangen også :) 



Drill charm fra KortHobby festet på 
Paper String fra Tim Holtz.


Stjerner fra Sizzix dies.



Søm på alle paneler og rundt motivet.




Billetter og metall klype fra Tim Holtz.


Tekst fra Kort&Godt.


Tekst fra Kreativ Hobby.


Enkel bakside med stjerne og mitt
personlige stempel.

Melder denne inn på utfordringene hos:

anything goes challenge #97 - Anything goes
addicted-to-stamps #60 - Lots of layers
challenges 4 everybody #25 - Anything goes
rubys rainbow #59 - layer it up
make it monday #150 - Anything goes

Ferie er herlig! Sommer og varme!
Det kan ikke bli bedre :)

Ha en fortsatt fin torsdag :)

Klem Rita


søndag 21. juli 2013

DT- Kreativ Glede - Tilda with love potion

Hei og fortsatt god sommer :)
Det blogges ikke så mye om dagen siden det
er ferie tid, jeg kommer sterkere tilbake
etter ferien :) Her er et kort jeg har laget
på bestilling til min svigersøster som hadde
bursdag forrige uke. Det måtte jo ha Tilda
som motiv. Denne heter - Tilda with love potion -
Mønsterark fra Maja design.



Den store blomsten og sweetheart blossom er fra WOC,
hjemmelagde snurreblomster med dies fra
La-La Land Crafts og snurregren 
fra Kort & Godt som får kjøpt hos


Som på alle panelene og rundt motivet.


Tilda er fargelagt med ProMarkers,
halv perler som øredobber og litt 
glitterlim på glasset og liquid 
pearls her og der.


Tekst fra Kort&Godt, hjerte charm som er malt 
med litt Dabber. Seambinding fra WOC
og en knapp som jeg ikke husker
hvor kommer fra.


Billett og binders fra Tim Holtz.



Vimpel fra La-La Land Crafts.


Stempel tekst fra Vilda stamps, denne fås kjøpt
hos Kreativ Glede. Stor doilie fra ebay
og barte punch fra Martha Stewart,
denne fås også kjøpt hos

Jeg melder denne inn på utfordringene hos:

scraphaugen - Vimpler
tildas town #62 - Fussy and Fancy or Understated and Elegant
(My card is F & F)
midweek magnolias - Buttons and bows
i love promarkers #177 - anything goes
anything goes challenge #97 - Anything goes
hjerteboden #7 - Sol, sommer og ferie
kreativ-scrapping #7 - Ferie + Bingo
(perler, charm, bolster, fargelagt, motiv)
card mania challenges #25 - Pearls and /or gems
nordsalten-hobbyklubb #77 - Masse blomster
c is for challenge #2 - Summer
Card and scrap #58 - bruk blonder eller bånd
papirplaneten #4 - Glitter og/eller maling
addicted-to-stamps #60 - Lots of layers
Kort o Mania #89 - accesorize
(seambinding, blomster, perler, charm, søm)

Ha en fortsatt fin sommer!

Klemmer Rita